راه بهشت
لیست گفتگو و تحلیل اینترنت و ماهواره
نگاهی به لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی (2)
نگاهی به لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی (2)
در شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری مانند فیسبوک، اتفاقات خطرناکی در حال وقوع است و دو محور کلان جامعه، یعنی اخلاق و اعتقادات، هدف قرار گرفته‌اند. تخریب این دو حوزه یعنی ویران کردن زیرساخت‌های فکر و عمل جامعه که منجر به جهان‌بینی و ایدئولوژی می‌شود... ادامه ...
نگاهی به لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی (1)
نگاهی به لایه‌های پنهان شبکه‌های اجتماعی (1)
شبکه‌های اجتماعی به خودی خود چیزی ندارند. آنچه مهم است محتوای آن‌هاست که به‌صورت سبک زندگی ترویج می‌شود و هر لحظه همراه مخاطب است. فضای مجازی به‌عنوان بخشی از حوزه‌ی دیپلماسی عمومی، در اختیار آمریکاست... ادامه ...
بررسی چشم‌انداز آینده اینترنت
بررسی چشم‌انداز آینده اینترنت
گرچه نشانه‌های افول اینترنت آمریکایی قابل رؤیت است، اما موج دیگری در دنیا در حال شکل‌گیری است که نظام جدیدی را در فضای مجازی به وجود می‌آورد. این موج همان موج شبکه‌های ملی اطلاعات و ابرهای داده است که می‌تواند نظام موجود دنیا را در حوزه‌ی فضای مجازی به سمت یک انقلاب اسلامی سایبری سوق دهد... ادامه ...
رفع فیلتر فیس بوک؛ آری یا نه؟
رفع فیلتر فیس بوک؛ آری یا نه؟
اینکه رفع فیلتر فیس‌بوک در دولت اعتدال به عنوان یک موضوع قابل بررسی مطرح شده است می‌تواند به این دلیل عمده باشد که این دولت در حوزه‌‌ی فرهنگی، شخصیت مستقلی از خود ندارد و صرفاً دنباله‌ای از چیزی است که در ساختار اصلاح‌طلب قبلی بوده است... ادامه ...
چگونگی شکل‌گیری افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی
چگونگی شکل‌گیری افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی
علی‌رغم وجود شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تأثیر گروه‌ها در فضای حقیقی جامعه بیشتر است؛ یعنی خیلی وقت‌ها شما این‌ها را می‌خوانید، گوش هم می‌کنید، تأثیر هم می‌گیرید، ولی فکر نهایی شما بعد از بررسی و انطباق نظر شما و نظر آن‌هاست... ادامه ...
جنس افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی
جنس افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی
در دهه‌ی گذشته دو رشته‌ی جدید به رشته‌های دانشگاهی اضافه شده است. یکی از آن‌ها «روان‌شناسی شبکه‌های اجتماعی» است. یک روان‌شناس می‌خواهد بداند افراد به چه صورت، با چه دلایلی و با چه انگیزه‌هایی وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند... ادامه ...
وسایل ارتباط جمعی ؛ مخاطب دیروز ، کاربر امروز (2)
وسایل ارتباط جمعی ؛ مخاطب دیروز ، کاربر امروز (2)
تغییرات فرهنگی در تمام جوامع دنیا تأثیر متفاوتی دارد. در جامعه‌ای که اساساً دینی است، تغییرات فرهنگی بنیادی است. به همین دلیل، ارتباط کاربران نیز بنیادی می‌شود. برای مثال، هویت خود را پنهان می‌کنند و به صورت کاذب وارد می‌شوند... ادامه ...
وسایل ارتباط جمعی ؛ مخاطب دیروز ، کاربر امروز (1)
وسایل ارتباط جمعی ؛ مخاطب دیروز ، کاربر امروز (1)
فردی که در گذشته از وسایل ارتباط جمعی سنتی استفاده می‌کرد و «مخاطب» نامیده می‌شد امروز کاربر نامیده می شود. کاربر در مواجهه با فضای مجازی آرام‌آرام هویت جدیدی را می‌پذیرد و این پذیرش به تدریج تغییرات فرهنگی را نیز شامل می‌شود... ادامه ...